четвъртък, 24 май 2018 г.

Гюловата ракия или гюловицата, природен еликсир за душата и сетивата…

Алкохолното питие според общодостъпната информация се приготвя от цели розови цветове, след като се извлече 
етеричното масло и без да се добавя захар и спирт, тъй като маслодайната роза съдържа фенилетилов алкохол. Ракията се получава само от естествената ферментация на листчетата на розовия цвят.
Така тайнствената напитка придобива лек розов аромат, който нежно гали небцето.
Вдъхновен от завладяващият вкус и аромат на напитката, Любен Каравелов възпява гюловицата в своето знаменито произведение „Мамино детенце”:
„Тая казанлъшка гюлова ракия е измислена, вярвайте ми, от някой дявол или от някой магьосник. Ако я пиеш, то не можеш да се откачиш от нея. Който те е пил веднъж, той никога не може да те заборави, а който те попива честичко, той оставя в българската история по няколко извънредно важни психологически революции. 
И аз съм те пил някога си, и аз съм се наслаждавал от твоя аромат, и аз съм имал удоволствие да изпитам твоята приятност...“

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.